Webinárium

ChatGPT SEO – gyors és eredményes tartalomkészítés a gyakorlatban

Antal-Pap Judit

Egyéb információk

Időpont:
2024.01.30. 10:00-12:00-ig

Előadó: Antal-Pap Judit

Kreditpontok:

  • Erre a képzésre nem jár!

Tematika

ChatGPT SEO – gyors és eredményes tartalomkészítés a gyakorlatban
Tematika (120 perc)

I. rész - Tartalomkészítési dilemmák: nincs elég idő, pénz és motiváció - ki készíti el? (10 perc)

Egyáltalán miről és hogyan kellene írni, hogy mind a látogató mind a Google értékelje a tartalmat?

1. Bevezető

Az online térben működő vállalkozások számára gyakori kihívás a rendszeres és minőségi tartalomgyártás. Sokszor nincs idő, néha nincs kedv, de a tartalom nélkül láthatatlanok maradunk.  Mit tehetünk ilyenkor? Az egyik megoldás a ChatGPT használata, amely egy olyan innovatív eszköz, ami radikálisan átalakíthatja a tartalomgyártás folyamatát. Legyen a tartalomgyártás könnyed és gyors a minőség megtartásával!

2. „Content is King” 

Bill Gates, a Microsoft alapítója, már 1996-ban rámutatott egy kulcsfontosságú igazságra, amely máig érvényes Egy esszéjében - melynek címe „Content is King” - kihangsúlyozta, hogy az internetes térben a tartalom az igazi érték hordozója.

A tartalomgyártás és a szövegírás nem csupán egy választható marketing eszköz, hanem egy elengedhetetlen alapeleme annak, ha online térben sikert akarunk aratni. Enélkül az interneten egyszerűen elveszünk a zajban. Ezért ha valódi eredményekre törekszünk, nem hagyhatjuk figyelmen kívül a tartalom erejét és jelentőségét.

3. Mely területeken fontos a szövegírás?

  • SEO (keresőmotor-optimalizálás)
  • Márkaépítés
  • Közösségi média
  • E-mail marketing
  • Konverziós arány optimalizálás (CRO)
  • Hirdetések és reklámok
  • Sajtóközlemények
  • Termékleírások
  • Blogok és cikkek
  • Használati utasítások és útmutatók.
  • Stb.

Ezen az előadáson főként a SEO szempontú szövegírással és a minőségi blogbejegyzések írásával foglalkozunk. Ezen belül elkészítünk egy kulcsszavakra optimalizált cikket, és feltérképezzük a ChatGPT lehetőségeit más területeken is.

4. Miért fontos a tartalomgyártás SEO szempontjából?

A tartalom fontosságát a keresőoptimalizálásban több tényező is alátámasztja. Egy jól megválasztott, a kulcsszavakra optimalizált tartalommal rendelkező weboldal jelentős forgalmat vonzhat az organikus keresésekből. A friss és naprakész tartalom pedig előnyt élvez a keresőmotorok szemében, különösen a Google-nál. Emellett a magas színvonalú tartalom bejövő hivatkozásokat generálhat más weboldalakról, növelve ezzel az adott oldal hitelességét és pozícióját a rangsorolásban. Végül, de nem utolsósorban, az értékes tartalom fokozza a felhasználói elkötelezettséget, amely pozitív hatással van az oldal viselkedési mutatóira és ezen keresztül a rangsorolásra.

5. Az online jelenlét egyéb szempontjai

Hol, milyen tartalommal lehet érvényesülni?

6. Milyen megoldások léteznek, ha nincs időnk, kedvünk tartalmat gyártani - vagy egyszerűen nem jut eszünkbe semmi?

Bevált módszerek, eszközök, megoldások…

II. rész - Már írtam cikkeket, de elmaradt a várt siker (15 perc)

7. Eddig is írtam cikkeket, miért vagyok mégis láthatatlan?

Mielőtt megint elkezdenénk egy újabb blogbejegyzésbe, nézzük meg konkrét példákon keresztül, hogy mi a baj a régi tartalmakkal, min érdemes javítani?! 

8. Google Search Console, Google Analytics

Nézzük meg a statisztikát együtt! Keressük meg a legígéretesebb oldalakat!

9. Kulcsszavak - mi érdekli igazából az embereket? És helyette mi miről írunk?

A keresőoptimalizálás alapja, hogy fokozatosan megismerjük a célpiac keresési szokását. Milyen keresési kifejezéseket, azaz kulcsszavakat írnak be a keresőbe a potenciális ügyfelek, amire a mi termékünk vagy szolgáltatásunk lehet a válasz. Azért írtam, hogy “fokozatosan”, mert ha jól csináljuk a tartalomgyártást, olyan kulcsszavakra is feljövünk, amelyek nagyon fontosak, de korábban megfeledkeztünk róluk.

10. Kulcsszókutató eszközök dióhéjban

Ez olyan hatalmas témakör, hogy egy külön előadás is kevés lenne rá, ezért a legegyszerűbb eszközöket mutatom be a gyakorlatban.

III. rész - A meglévő tartalom átírása, optimalizálása ChatGPT segítségével - gyakorlat (30 perc)

11. Melyik cikket érdemes átírni? 

A Google Search Console segítségével megnézzük, hogy melyik cikkben van a legnagyobb potenciál, milyen keresőkifejezésekre, hogyan teljesít a blogbejegyzés?

12. Bevetjük a ChatGPT-t a tartalomelemzésbe…

Mivel számos előadáson mutatták már be a ChatGPT hátterét, ezért rögtön belevágok a gyakorlatba, és ezen keresztül mutatom be az elméletet, mert így érthetőbb lesz, hogy milyen izgalmas, ha mesterséges intelligencia segítségével elemzünk vagy generálunk szöveget.

13. A ChatGPT kulcsszavak vs Google kulcsszavak 

Mit jelent a kulcsszó a ChatGPT szemében, és mit jelent a SEO szakértő szemében? Lehet-e használni a ChatGPT-t kulcsszókutatásra? Igen is meg nem is! Ezt fogom bemutatni.

14. Kulcsszólista készítés a meglévő tartalomhoz

Több eszközt is bevetünk, hogy a Google találati listán jó eredményt érjünk el. A “kulcsszólista” lesz a kulcs a sikerhez. Az egyetlen kulcsszóra optimalizált tartalom már a múlté. 

15. Hogyan kell használni a kulcsszavakat? 

Mit mond erről a ChatGPT? Mit mondanak erre a SEO szakértő? Személyes tapasztalat. 

16. Ne szenvedjünk, használjuk a ChatGPT-t a tartalom átíráshoz!

A ChatGPT rendkívül jól át tudja írni a meglévő cikkünket, ha a megfelelő utasításokat adjuk neki. Akár 1 percen belül is újjászületik a cikk. :)

17. Egy ChatGPT bővítmény telepítése  - hogy még egyszerűbb legyen a tartalomgyártás

Van egy nagyszerű bővítmény, ami helyettünk generálja a parancsokat, hogy még könnyebb legyen a tartalomgyártás.  

IV. rész - Új tartalomkészítés ChatGPT segítségével - gyakorlat (45 perc)

18. Félelmek és félreértések az AI által generált szövegekkel kapcsolatban

Sokan rettegünk attól a gondolattól, hogy egy nap a robotok veszik át a kreatív munkát, és személytelenül íródott tartalmak uralják majd le az online világot. De kétségtelen, hogy a mesterséges intelligencia képes megkönnyíteni a monoton, időigényes feladatokat. Szándékosan hozok egy provokatív de  vicces esettanulmány arról, hogy a Google nem hogy nem büntetett egy - számomra is szemérmetlenül AI által generált  - “szakértői” cikk miatt, hanem “előléptetett”. Erre a cikkre büszke vagyok, de mélységesen szégyellem is magam miatta.

19. Mi a csodáról írjunk, ha nem jut eszünkbe semmi?

A témakutatás az ötleteléssel kezdődik, amelyhez a ChatGPT-t is bevehetjük. Többféle eszközt is bemutatok, amelyekkel egy egész tartalomnaptárat megtölthetünk cikk ötletekkel.

20. Milyen parancsokat adjunk a ChatGPT-nek, ha olyan cikket szeretnénk írni, ami SEO szempontból is megállja a helyét?

Többféle parancsot adunk a ChatGPT-nek egy konkrét témában. Megnézzük, hogy mi lesz az eredmény.

21. Honnan tudjam, hogy mikor "hallucinál" a ChatGPT? 

A ChatGPT nagyon meggyőző tud lenni, de Isten óvjon minket, hogy mindent elhiggyünk neki! Pár vicces példát hozok, és megmutatom, hogy kell egy teljesen félrevezető AI generált szöveg után megértetni a ChatGPT-vel, hogy mire is gondoltunk. Olyan ez mintha lenne egy asszisztensünk, aki nem értette meg a feladatát. Lehet korrigálni, néha el kell küldeni szabadságra - de legalább nem sértődik meg!

22. Többlépcsős szövegírás ChatGPT-vel 

Ritka jelenség, ha egyetlen paranccsal megszületik a “szakértői” SEO cikk. Pontosan itt jön a képbe az emberi kreativitás. Egy kicsit felgyorsítom az amúgy is gyors folyamatot, és bemutatom, hogy egy sok kulcsszóra írt cikket milyen parancsokkal készítettem el.

23. SEO title és meta description 

Az egyik legfontosabb SEO elem a Title - ezzel foglaljuk össze, hogy miről szól az adott oldal. Itt helyezzük el kreatívan a legfontosabb kulcsszavakat. A meta leírás szerepe keresőoptimalizálás szempontjából egyre gyengül, de még most is nagyon fontos: ezzel adunk el, és ide is érdemes betenni a legfontosabb kulcsszavakat. Egy témához iratunk pár variációt, és megnézzük, hogy SEO szempontból is megfelelnek-e az elvárásainknak.

24. FAQ - gyakori kérdések strukturált adat 

Ez már haladó szint, ezért csak megmutatom, hogy hogyan lehet FAQ schemát vagy mást generálni pár mozdulattal.

V. rész - A kész tartalom népszerűsítése (15 perc) 

Ha már kész a SEO szöveg, nem érhet véget a munkánk. A tartalom létrehozása csak az első lépés, a következő lényeges szakasz a népszerűsítés. A ChatGPT ezen a téren is tud segíteni, különösen az általunk telepített bővítménnyel.

25. Automatikus közösségi média bejegyzések létrehozása: 

A ChatGPT képes figyelemfelkeltő közösségi média bejegyzéseket, melyek a cikk kulcsfontosságú pontjaira hívják fel a figyelmet.

26. E-mail marketing kampányok Chat GPT-vel

A tartalomból rövid hírleveleket gyárthatunk a mesterséges intelligencia segítségével a feliratkozóknak: Egy rövid bevezető és egy link az új cikkhez segíthet a forgalom növelésében.

27. Linképítés Chat GPT-vel

Ez pontosan az a terület, ami igen ingoványos. A ChatGPT nagyon segítőkész, ha linklehetőségeket keresünk, de félre fog vinni minket. Viszont van pár dolog, ami tényleg működik.

28. Hírösszefoglalók pár kattintással

Készíthetünk hírösszefoglalókat az új cikkekről, amelyeket később PR közleményként, vagy más platformokon is megoszthatunk.

VI. rész - összegzés (5 perc)

29. Kérdések és válaszok

Levonjuk a konklúziót, és az előadás alatt felmerült kérdésekre válaszolok a legjobb tudásom szerint.

____________________________________________________________________

További előadások ChatGPT témában:

      

   

Előadó

Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit vagyok, a Google keresőoptimalizálás területén elismert szakértő, tanácsadó, oktató és SEO szövegíró. Honlapom: http://seo.antikaotika-design.hu/

Mivel honlapkészítéssel kezdtem a vállalkozást, hamar rájöttem, hogy a gyönyörű dizájn önmagában nem hozza a látogatókat a weboldalra, így 2016 óta az a küldetésem, hogy SEO szakértőként segítsek az online vállalkozásoknak a Google találati lista élére kerülni.

Az Antikaotika SEO-nál több projekten dolgozunk párhuzamosan, a régi ügyfeleim is rendszeresen visszatérnek hozzám, mert szeretnek és megbíznak bennem. Az erősségeim közé tartozik az őszinteség, az egyenesség és a segítőkészség – és nem utolsósorban a rengeteg tapasztalat. A ChatGPT rendkívüli módon megkönnyíti a SEO munkát, amit az elmúlt hónapok során rengeteg formában leteszteltünk az ügyfelekkel, ezt szeretném megosztani minél több emberrel.

További képzések az előadótól

Időpontok és információk

2024.01.30

120 perc

On-line

19 990,00 Ft

Az árak 27 % ÁFA nélkül értendők.

A tanfolyam és a technikai követelmények részletesebb leírása a következő oldalon található weboldalunk.

!ERR No images found in /images/fotogalerie/kursy_onw/. Images path has to be on the same server. Supported img formats: jpg, jpeg, png, gif.